Travel Diary America #Part 2 (28-11-2014)

Lieve allemaal,

Hier het tweede en tevens laatste deel van onze bijzonder reis door Florida.

Dag 8 Vertrek naar Fort Myers en NORA JARIG

Vandaag is Nora jarig en dat moet natuurlijk gevierd worden. Helaas hebben we vandaag een reisdag, maar dat mag de pret niet drukken. Peter en ik zijn vroeg uit de veren gegaan om het huis maar eens flink te versieren. Gelukkig hadden Pauline en ik allebei aan slingers gedacht, dus we hadden genoeg. En Pauline had een feestmuts voor Nora meegenomen, zodat ook iedereen DUIDELIJK kon zien dat Nora jarig was.
Na gezellig ontbeten te hebben gingen we dan op pad richting Fort Myers. Natuurlijk hadden Peter en ik nog een aantal verrassingen in petto voor Nora. Eenmaal aangekomen in Fort Myers hadden we rond 6 uur afgesproken. En daar kwam verrassing 2 (verrassing 1 waren de slingers), heerlijke champagne met een leuke kaart. Snel wat extra glazen gehaald en op naar verrassing 3 (het strand). Nou niet zomaar het strand, maar vooral de zonsondergang. Wat was dat ongelooflijk mooi. We hebben de zon echt in de zee zien zakken (hahaha). Na een toast uitgebracht te hebben op Nora haar verjaardag, hebben we daarna heerlijk genoten van de zonsondergang. Lees……vooral veel foto’s gemaakt. Na deze onvergetelijke zonsondergang kwam daar verrassing 4 om de hoek kijken, tevens laatste verrassing. We gingen heerlijk eten bij Charley’s boat house. Het was zeker een geslaagde, gezellige en leuke dag.

Dag 9 Sanibel Island
Wind, wind, wind en nog eens wind. Wat stond er veel wind deze dag. Een voordeel van veel wind is dat dit meestal gepaard gaat met hoge golven. Waardoor we dus onze gekochte mini surfplank konden gaan gebruiken. Maar eerst maar eens richting Sanibel Island. Na een beetje rondgereden en koffie gedronken te hebben stapte we weer in de auto op zoek naar een mooi stukje strand (voor natuurlijk een leuke foto). Nou we vonden zeker een leuk stukje strand waar we dan ook weer enorm gelachen hebben om de beroemde grappen van de jongens. Deze keer was Peter erg scherp. Sander stond als een model klaar om gefotografeerd te worden door zijn grote broer Peter. Peter vertelde Sander als een echte fotograaf dat hij beter nog een paar stapjes naar achter kon doen. Zo goedgelovig als Sander is deed hij dat dan ook. Maar zoals ik net al vertelde gaat veel wind gepaard met hoge golfen en dat heeft Sander dan ook gemerkt. Na een hoop lol en een natte broek voor Sander zijn we de auto ingestapt en terug gereden naar Fort Myers.

Dag 10 Strand dag
Deze dag hebben we heerlijk doorgebracht op een strandbedje. Beetje zonnen, nog eens zonnen, oh ja zwemmen, beach tennissen, nog maar eens van de zon genieten en niet te vergeten jezelf in te smeren. Ik vergeet het bijna te vertellen, maar ook vandaag hebben we gebruik gemaakt van onze mini surfplank. Erop staan lukt niet, maar het gebruiken als bodyboard ging prima. Wat hebben we weer gelachen met z’n alle. Vandaag hebben we ook iets nuttigs gedaan, we hebben namelijk navraag gedaan of er een mogelijkheid bestond om een jetski te huren. Natuurlijk kon dat, je kon zelfs een jetski huren in combinatie met een dolfijnentour. Nou daar hebben we dan ook voor gekozen. De jongens zouden dan heerlijk 1,5uur los kunnen gaan op de jetski en de dames zouden (indien aanwezig) dolfijnen kunnen spotten. Nu al zin in morgen.

Dag 11 Dolfijnen tour op jetski
Op naar de jetski’s. Jan en Nora gingen helaas niet mee op de jetski, maar daardoor konden zij wel leuke foto’s maken van ons vertrek. Daar gingen we dan hoor. Pauline achterop bij Sander en ik achterop bij Peter. En ja hoor, zodra het mocht trokken ze gelijk de gashendel open. Stiekem vonden wij (de dames) het wel heel cool. Na nog geen 5 minuten op het water geraced te hebben zagen we de eerste dolfijnen al zwemmen. Wat was dat enorm bijzonder. In die 1.5uur hebben we denk ik wel 30 dolfijnen gezien. Van groot naar klein en van jong naar oud.
Van deze mooie dag hebben we gelukkig een mooie film dankzij Sander zijn GoPro. Sander bedankt!

Dag 12 The Everglades

Daar gingen we alweer. Wat vliegt de tijd. Maar we hebben nog iets leuks voor de boeg MIAMI. Maar onderweg komen we langs de Everglades. En wat is Florida zonder de Everglades. Natuurlijk hebben wij daar ook een tussenstop gemaakt en gelijk maar besloten om een tochtje te maken op een ventilatorboot. Wat ging dat hard zeg. Niet normaal.
Na weer een ervaring rijker, door naar Miami. Eenmaal in Miami aangekomen, gelijk maar naar het enorme strand. Nu moet ik eerlijk zeggen na een bezoek aan Fort Myers, valt het strand van Miami nog wel mee.
Na onze strandwandeling zijn we terecht gekomen op de hoofdstraat van Miami, beter bekend als Ocean Drive. Waar we dan ook heerlijk gegeten hebben.

Dag 13 Miami
Helaas de eerste dag in heel de vakantie dat er toch wat regendruppels naar beneden kwamen. Maar dat is in Miami geen enkel probleem, want dan ga je gewoon even (lees uren) shoppen in een van de enorme shopping malls. Deze dag hebben we dan ook gebruikt om nog heerlijk rond te snuffelen tussen de mooie winkels die Amerika te bieden heeft.

Dag 14 Big Bus Tour
Je kent het vast wel, een soort hop on – hop off bus. Dat is eigenlijk de Big Bus Tour. De tour begon in Miami Beach en heeft ons langs alle hoogtepunten van Miami Beach en Miami zelf geleid. Wat een enorme indrukken. Het zinnetje “oh dat ken ik van CSI, of oh dat ken ik uit die en die film” hebben we vaak gehoord op deze dag. Morgen is onze laatste echte dag alweer. We genieten echt volop.

Dag 15 Key Largo
YESSSS, weer een droom die uitkomt. We gaan zwemmen met dolfijnen. Eenmaal aangekomen in Key Largo gingen we snel opzoek naar iets leuks. En dat iets leuks was toch echt zwemmen met dolfijnen. Wat een geweldige, lieve, knappe en bijzondere beesten zijn dat. Na heel wat theorie over de dolfijnen gehad te hebben mochten we dan eindelijk met deze schattige beestjes in het water. Van springen tot kusjes geven en van meegenomen worden in het water door de dolfijnen tot handjes schudden. Het hoorde er allemaal bij. Wat een mooie afsluiter van deze geweldige vakantie.

Je raad het al. Dit was helaas alweer het einde van de geweldige vakantie. Op de terugweg nog wel 3 uur vertraging gehad, maar dat heeft de pret niet mogen drukken.

Voor iedereen die een keer naar Amerika zou willen gaan….IK ZEG…ZEKER DOEN!!!!!

Geniet van alle mooie dingen!!!!!